onsdag 22. mai 2013

Arrangement

Ideuvikling:
Jeg fikk ideen fra ett bilde under.
Jeg tenkte på hvordan jeg kunne lage noe lignende, men uten vasen på innsiden.
Så jeg tenkte a ved å bruke ståltråd, vil jeg kunne lage formen jeg ville, uten at noe trengdes på innsiden.
Skisse:





Produksjon:
Selve ringen er laget av blomster tråd, før den ble festet med ståltråd.



Så brukte jeg ståltråd for og feste sammen ringene.




Da dette var gjort festet jeg blomstene med buljongtråd, for å få dem til å sitte.

Ferdig resultat:



Egenvurdering:
Resultatet er ikke helt rett, og ganske ugjevnt noen steder.
Det gir ett egent litt viltert utrykk.

Siden den er så pass enkel, kommer blomstene frem til tross for liten mengde.
Fargen kommer frem på en intens måten, å skaper blikkfanget på Linjen med blomster.

Form: Formen er rund, men også litt avlangt, som ett rør.

Linjer: Den rette linjen blomstene lager, er en fin kontrast til den runde formen.

Overflate: Overlaten  er glatt, båden på blomster og på ståltråden.
Men er en liten forskjell på en del av blomsten har en litt ruglete overflate.

Farge: Hovedfargen er svart, men den blå fargen er så sterk at den lyser opp, og drar blikket mot seg.

Displin: Arrangement, så en slags dekorasjon/oppsats

Stilform: Dekorativ, med ett transperant utrykk.

(Transperant betyr at arbeidet er gjennomsiktig, du kan se hele arbeidet fra alle kanter)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar