torsdag 30. mai 2013

Sluttvurdering


Ideutvikling
          


Noe av det om gav meg inspirasjon.

Planlegging
Skisse:

Den egentlige skissen ble igjen på skolen, men denne er ca lik minus farger.

Brudebukett
Her er bilder av arbeidsprosessen..
 





























 Ferdig produkt.






En klassisk brudebukett av roser, kastanje blomst og grøntmaterialer.
Buketten ble noe slapp, rosene står ikke på plass, men sklir ut og vil ikke holde seg på plass.
Den er ikke helt klassisk stilform, men nærmere det enn dekorativ synes jeg.
Materialliste med navn og antall:
Roser 26 stk
Roseblader stiftet       18 stk
Kastanjeblomster 4 greiner. 

Corsage


Skisse:



Den egentlige skissen ble igjen på skolen, men denne er ca lik minus farger.


Her er det ferdige produktet.



 
En corsage som er dekorativ, dette fordi det blir en ganske urolig form med rosebladene å kastanje blomstene.
Materialliste med antall:
Rose   1 stk,-
Galaxyblader               1 stk,-
Kastanje blomst         1 stk,- (Liten)

Gavebukett i dekorativ stilform til brudeparet
Har ikke bilde av denne :/


En dekorativ lav tett bukett.
materialliste med antall:
Roser    5 stk,-
Kastanjeblomst          3 greiner (Liten) Nellik grønn                  3stk
Hortensia     1 grein.

Vurdering og læring
Jeg har valgt å lade de tre oppgavene, med en "rød" tråd igjennom.
Så det går mye i samme farger og blomster.
Det skaper en helthet til bryllupet det skal i.
Jeg valgte den klassiske brudebuketten fordi det er noe jeg trenger trening i, og noe som mange bruker for tiden.

Den klassiske brudebuketten er fin, men uten å stjele hele oppmerksomheten rundt seg.
Gavebuketten er i dekorativ stilform, og akkuratt passe stor.
Men jeg har prøvd å bruke materialene slik at den skal se litt større å dyrere ut. 

OG fordi det er gave til bruden/brudgommen er det greit at den står litt i stil med resten av blomstene i bryluppet.

Corsagen tar opp igjen den røde tråden, med rose bladene og kastansje blomstene, men den tar ikke hele oppmerksomheten.
Felles for alle arbeidene er at det er farger i rød/rosa, hvit og grønt som er brukt. Dermed er det en helhet og god harmoni i alle arbeidene hver for seg også.
Dominans
Dominans i arbeidene er rød/, hvitt og grønt. Materialer som er i dominans rosene.
se.
Læring
Hva har jeg gjort for å nå målene i denne oppgaven?
Jeg tegnet skisser, planla fra starten hvilke blomster jeg skuller bruke for å få en helthet i arbeidene.
Hva har jeg gjort for å få en harmonisk helhet i arbeidene?
Jeg har brukt materialer som passer sammen, og vurdert hvordan de er sammen før jeg satte sammen arbeidene.
Hvilken stilform i arbeidene?
Dekorativ stilform er brukt i arbeidene, brudebuketten er klassisk med noen dekorative materialer.
Kompetansemål
- planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer
- bruke verktøy, materiale og teknikkar på føremålstenleg og forsvarleg måte
- dokumentere, grunngi og vurdere eigen produksjon

1 kommentar:

  1. God dokumentasjon. Du har fått med mye. Mange flotte bilder av arbeidsprosessen av brudens hovedsmykke.

    Gøril

    SvarSlett