onsdag 22. mai 2013

Transperent arbeid

Materiale:
Tørket gress
Ballong
Tapetlim


Ideutvikling:

ideen har jeg hatt lenge så da jeg endelig fikk sjangsen grep jeg den.
Planen var å lime gress på en ballong, for så når limen hadde tørket, sprekke ballongen.

Skisse:



Produktutvikling:

                                                                               Gress                                                                      Tapetlim


Ved først å legge lim på ballongen og gress over, fikk jeg den første basen for videre jobbing.
og etter hvert som jeg la på mer gress, la jeg og ett nytt lag med lim over det igjen.
Det var ett tidkrevende arbeid, men etter hvert begynte det å ligne på noe.













































Form og linjer: Den runde formen er fin kontrast i de kryssende linjene fra gress stråene.
Overflate: Overlfaten er ruglete og matt.
Farge: Det er ikke så mye å si om fargen siden hele er brun.


Egenvurdering:

Den ble skjev og ikke helt transperent.
Burde kansje latt stå lengre me ballong på innsiden.

Men i det store å hele ble jeg ganske fornøyd med den.

1 kommentar:

  1. Fint innlegg, med bilder fra arbeidsprosessen.
    Spennende teknikk.

    SvarSlett